Shop Mobile More Submit  Join Login
Trainer Blue by Herutsuishi Trainer Blue by Herutsuishi
Anyway, now that Green's here, the enemy's going to have to think twice!

Trainer Blue/Green depending on whether you're in America or Japan.

The cosplayer is a good friend of mine who does not have a deviantArt.
Add a Comment:
 
:iconmanicsam:
ManicSam Featured By Owner May 16, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Cute =]
Reply
:iconpaperdragon300:
PaperDragon300 Featured By Owner Oct 6, 2012
love the costume!
Reply
:icongamecroire:
GameCroire Featured By Owner Jun 13, 2010
wow nice I like it, and I'm not so fan of cosplayers, great =P
Reply
:iconsilverj7:
SilverJ7 Featured By Owner Jun 12, 2010  Student General Artist
I call her Leaf. XD
Nice cosplay. :D
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jun 13, 2010
Well we were focusing on the manga characters rather than the video game characters xD
Reply
:iconsilverj7:
SilverJ7 Featured By Owner Jun 13, 2010  Student General Artist
I'd rather stick to the video games to avoid the confusion. ^^;
Reply
:iconxgreenxashx:
xGreenXAshx Featured By Owner Jun 7, 2010  Hobbyist Traditional Artist
OMFG. :omfg: Yay! Finally, I stumble across a Green cosplay while viewing art from deviantwatch! [thats something rare :omfg:]
Great cosplay! I love the umbrella too! Great job!!! :dummy:
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jun 8, 2010
Check out our group cosplay. We have all the Pokemon Adventures characters :D
Reply
:iconxgreenxashx:
xGreenXAshx Featured By Owner Jun 8, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Okay ^^
Reply
:iconmel-the-4th:
Mel-The-4th Featured By Owner Jun 7, 2010  Student Artist
Wow! fantastic cosplay.
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jun 7, 2010
I know right! Make sure to check out my gallery for more.
Reply
:iconmagicinfinitymarkers:
magicinfinitymarkers Featured By Owner May 6, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Baaaaw~ You are so cute. =3
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 6, 2010
Haha, it's not me. I wish I was that cute, but alas I am not. :iconotlplz:
Reply
:iconmagicinfinitymarkers:
magicinfinitymarkers Featured By Owner May 6, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Oh, okay. :< But still it really is amazing. (I should have read the description more carefully.)
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 7, 2010
No worries :]
Reply
:iconcorodo:
Corodo Featured By Owner May 1, 2010
oh whoops, i didnt read the full description
sorry, man ^^;
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 1, 2010
No worries. Most people think this is me since it's my featured deviation. It is quite a good cosplay though. It was a fun group to cosplay with :D
Reply
:iconcorodo:
Corodo Featured By Owner May 1, 2010
who else did you have in your group besides Red and Blue (sometimes called Green or Leaf)

(its not good, its great! ;p)
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 1, 2010
We had Red, Blue, Green, and Yellow. All of them are in my gallery somewhere xD
Reply
:iconcorodo:
Corodo Featured By Owner May 1, 2010
Yellow, as in from the manga? 8D
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 1, 2010
Yes, from Pokemon Adventures. We decided to go with the fourth generation costumes from the manga.
Reply
:iconcorodo:
Corodo Featured By Owner May 1, 2010
i luv that you guys go for the manga XD
Reply
:iconcorodo:
Corodo Featured By Owner May 1, 2010
dont you look very nice ^^
Reply
:iconliv-the-waddledee:
Liv-the-WaddleDee Featured By Owner Aug 27, 2009
cccooolll.... Maybe I'll be Blue for halloween.... or Meta Knight.... or Red.... or Samus.
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Aug 27, 2009
xP
Reply
:iconcelebi-shining:
Celebi-Shining Featured By Owner May 21, 2009  Hobbyist General Artist
This is freaking FANTASTIC.

You never see cosplayers doing lesser-known characters like Blue, but you pulled it off wonderfully. You look adorable, and the costume is dead-on. Even the parasol is a great touch! (I'm using one in my Dawn cosplay shoot!)

I love it a lot. Great work! :heart:
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner May 22, 2009
While I thank you very much for the compliments this is not myself (Don't think I could pull off the skirt xD ) If you look at some of my other pictures I was the one who cosplayed as Red. The girl who cosplayed as Blue is my girlfriend.

It was a ton of fun and we're going back to AX this year. I wish you the best of luck on your Dawn cosplay.
Reply
:iconcelebi-shining:
Celebi-Shining Featured By Owner May 22, 2009  Hobbyist General Artist
Oh, okay. Sorry about that. My bad. Lol.

Thank you so much for support! And I hope you have a great time at AX.
Reply
:iconbalmorianarcher:
BalmorianArcher Featured By Owner Oct 8, 2008
Could not be better :wow:
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Oct 8, 2008
Haha I'll make sure to tell her you think so. We all thought she was perfect for Trainer Blue also XD
Reply
:iconprofesorsadler:
ProfesorSadler Featured By Owner Sep 27, 2008
Wooow! So gorgeous and cute cosplay and cosplayer!! *¬*

I love it, I will fav this!!
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Sep 27, 2008
Haha yeah, this is pry the best picture I have of cosplay. I am going to try to have a photoshoot of the same cosplays pretty soon.
Reply
:iconbuneary:
Buneary Featured By Owner Sep 14, 2008
Omg, do you know where she got the clothes from? XD I really want to dress up as her for the Anime Expo next year & for halloween this year xD and I'm having bad luck finding actual costumes or the right kind of tank tops and such so I can make my own costume o3o
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Sep 14, 2008
Well she practically had the whole costume when we thought of the idea. She had a turquoise shirt and just cut the sleeves on it, and then had a black undershirt. The red skirt i hope shouldn't be too hard to fine O_o
As for the hat...I have no idea. Sorry =[
Reply
:iconbuneary:
Buneary Featured By Owner Sep 15, 2008
Thanks 8P rofl, I'll have to go to the malll then o Ao
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Sep 15, 2008
Yeah, she says she got the hat in downtown LA. Hope to see you at AX!
Reply
:iconbuneary:
Buneary Featured By Owner Sep 15, 2008
Cool, thanks CB

Hope to see you there too AuA

Um, I'll be the 9th grader dressed as Blue with a Finish girl [possibly dressed as Yuuki from vampire knight c: ] who'll be bumping into things a lot because Blue doesn't wear glasses xD; Or at least I'll be Blue if I can't find a costume of Yellow owo Blue's is definitely easier to throw together though cx

Um, so yeah, thanks a lot, I really appreciate it C:!
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Sep 16, 2008
Haha. I have some pictures of yellow too. Me and my friends went as the whole group XD you should check it out. Yellow's straw hat wouldn't be too hard. But her yellow tunic had to be sewn.

If all goes well I'll cosplay as Light from Death Note. But if not i'll be Red again. So perhaps we can take a picture together XD
Reply
:iconbuneary:
Buneary Featured By Owner Sep 16, 2008
Rofl, well, my mom owns a sewing machine XD but I think I'll be Blue, since I have most of the stuff I need already 0: or atleast, most of the stuff I need is at walmart owo

I just need a white fishing hat and leg warmers XD I'd be all-set, but my parents don't let me order stuff online Cx

Goodluck with your costume C: My friend changed her mind about being Yuuki, she wants to be Yuuki's friend Zero now XD; too bad we dont know where to find a Zero costume :'D
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Sep 17, 2008
Haha Cosplay is a very fickle subject XD
Reply
:icongilthanas279:
Gilthanas279 Featured By Owner Jul 13, 2008  Professional Filmographer
looks like people are noticing, lol. :iconepic-win:
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jul 13, 2008
Haha yeah. Pretty awesome. I'll tell her eventually when she becomes an internet star XD
Reply
:iconmechanizedspaceaura:
MechanizedSpaceAura Featured By Owner Jul 12, 2008
whoa...that looks cool
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jul 12, 2008
Haha, yup. I can't really take credit though. I'm neither the model nor the photographer, just a friend of both.
Reply
:iconexcelentium:
excelentium Featured By Owner Jul 11, 2008
OMG
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jul 11, 2008
Haha, yeah great cosplay eh?
Reply
:iconexcelentium:
excelentium Featured By Owner Jul 11, 2008
yes! that pose is awesome! i like the umbrella.
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jul 12, 2008
Haha yeah, when I first saw this picture (she took it without the group) I was like 0_o
Reply
:iconexcelentium:
excelentium Featured By Owner Jul 12, 2008
wait, so is it you?
Reply
:iconherutsuishi:
Herutsuishi Featured By Owner Jul 12, 2008
Oh, no. I cosplayed as trainer Red XD Theres a pic in my gallery.
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 600 × 800




Details

Submitted on
July 11, 2008
Image Size
423 KB
Resolution
600×800
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,682
Favourites
91 (who?)
Comments
59
Downloads
132
×